2025. december 28., vasárnap - Kamilla

Példátlan változásokkal szembesülnek a gazdaság szereplői, hiszen a digitalizáció, az automatizáció és a mesterséges intelligencia térnyerése alapjaiban formálja át a vállalati működést. Magyarország egyik piacvezető adótanácsadója 2025-ös felmérésében a legnagyobb ügyfeleit kérdezte hat témakörben arról, hol tartanak a digitális transzformációban, és milyen területeken sürgető a fejlesztés. Az eredmények egyértelműek: bár a cégek felismerik a változás szükségességét, a megvalósításban még jelentős kihívásokkal küzdenek. 

2026. december elejétől  hatályba lépett a mesterséges intelligenciáról (MI) szóló magyar törvény, amely révén ellenőrizhető, hogy a vállalatok jogszerűen alkalmazzák-e az MI-rendszereket – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A felkészülési idő már elkezdődött, nem megfelelő használat esetén pedig a bírság az árbevétel 7 százalékát is elérheti.

A kiskereskedelmi ágazat komoly tétekkel fogad a mesterséges intelligenciára – de mekkora a valódi hatás, amely ténylegesen meg is valósul? A BRG legújabb kutatási jelentése észak-amerikai, európai és ázsiai–csendes-óceáni térségbeli vezető kiskereskedelmi döntéshozók körében végzett felmérés eredményeit elemzi, bemutatva az MI gyors terjedését, ugyanakkor a kézzelfogható eredményeket akadályozó tartós kihívásokat is.

A Colliers közzétette legújabb jelentését „CEE-6: Highlights 2025 & Predictions 2026” címmel, amely áttekintést ad a gazdasági és ingatlanpiaci trendekről Bulgáriában, Csehországban, Magyarországon, Lengyelországban, Romániában és Szlovákiában. A tanulmány szerint 2025-ben mérsékelt gazdasági fellendülés, csökkenő infláció és egyre hangsúlyosabb stratégiai fókusz jellemezte a fenntarthatóság területét – miközben az ingatlanpiacokat a modernizáció, az új irodakínálat szűkössége, az erős logisztikai kereslet és a retail parkok folyamatos bővülése határozta meg.

Az idei év két szakaszban hozott drágulást az ingatlanpiacon, melyek korábban elképzelhetetlen szintre lökték az árakat őszre. Ekkor azonban el is érték a csúcsot az árak, novemberre már fordult az irány. De mekkora áremelkedésre került sor idén az egyes budapesti kerületekben, a Balatonnál és a Velencei-tónál?

Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján. Az ágazat éves összevetésben látványosan bővült, ugyanakkor havi alapon kisebb visszaesés tapasztalható, ami arra utal, hogy a kilábalás még nem mondható egyenletesnek. A Mapei Kft. szerint ez annak a jele, hogy az építőipar túl van a kritikus szakaszon, de a teljes felépüléshez még erősödő keresletre és időre van szükség.

A WING többszörösen díjazott fejlesztése, a Liget Center elnyerte az Építőipari Nívódíjat, amellyel a hazai építőipar vezető szakmai szervezete ismerte el a komplexum kiemelkedő építészeti, örökségvédelmi és műszaki megvalósítását. A rangos elismerést az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége (ÉVOSZ) adta át december 10-én.

A Google hagyományosan az év végén teszi közzé „Year in Search” összeállítását, amely átfogó képet ad arról, milyen témák foglalkoztatták leginkább a felhasználókat, mik voltak az év legfelkapottabb keresései. A 2025-ös lista ismét pontos lenyomata az év közéleti, kulturális és szórakoztató eseményeinek - izgalmas képet adva például a hazai érdeklődési körökről, néha látványos és meglepő trendeket feltárva. 


  • A hazai kasszasikerek közül mik keltették a legnagyobb érdeklődést 2025-ben?
  • Mi volt a legmeghatározóbb gasztronómiai trend az országban?
  • Milyen hétköznapi rejtélyeket próbáltak megfejteni a magyarok a Google segítségével?
  • FOMO, labubu és szubrett: melyik szó jelentése érdekelte leginkább az embereket?

A Google Kereső az egyik legfontosabb tájékozódási pont a felhasználók számára, hisz immár több mint két évtizede segíti őket abban, hogy gyorsan és könnyedén jussanak hozzá a számukra fontos információkhoz. A 2025-ös keresési adatok trendjei jól tükrözik a társadalmi, kulturális és sportélet aktuális folyamatait, valamint a változó érdeklődést. A Google „Year in Search” oldalán a globális rangsorok mellett közel 60 ország adatai elérhetőek, amelyek átfogó képet adnak az év legnépszerűbb tartalmairól. A listák a legtrendibb kereséseket mutatják; azokat a témákat, melyek 2025-ben hatalmas növekedést mutattak a tavalyi évhez képest.

2025 legfelkapottabb keresései Magyarországon          

Idén is rendkívül változatos témák iránt érdeklődtek a magyar internetezők a Google Kereső trendjei alapján. A filmek mezőnyét 2025-ben a hazai kasszasikerek – például a Futni mentem, illetve a Hogyan tudnék élni nélküled -  és a klasszikus történetek újragondolásai vezették, hisz felkerült a listára a Nosferatu, a Frankenstein és a Superman is. A sorozatok között a nagyszabású történelmi produkció, a Hunyadi bizonyult a legnépszerűbbnek, miközben továbbra is az érdeklődés középpontjában áll a Squid Game – Nyerd meg az életed, valamint Az aranyifjú. A tévéműsorok listáját idén a Pokoli rokonok vezette, de a Házasság első látásra, az Exek csatája és tehetségkutatók is hatalmas nézői bázist mozgattak meg. A zenei keresések élén idén is a fesztiválok és a hazánkba érkező világsztárok álltak: a Sziget, az EFOTT, valamint az Imagine Dragons fellépése keltették fel leginkább az érdeklődést, míg Pitbull jövő évi koncertje már 2025-ben rengeteg keresést generált. 2025-ben több ismert személyiség elvesztése mozgatta meg a közvéleményt: a legtöbben Kálloy Molnár Péter, Kathi Béla, illetve Ferenc pápa nevére kerestek rá. A sportesemények közül a nemzetközi labdarúgó-mérkőzések, a FIFA-klubvilágbajnokság, valamint a Tour de Hongrie, a Tour de France és Wimbledon vonzotta a legnagyobb érdeklődést. A gasztronómiai keresésekben az ünnepekhez kötődő receptek, a klasszikus finomságok és a trendi alapanyagok egyaránt előtérbe kerültek: a húsvéti kalács és a pavlova mellett a dubai csoki is az év legfelkapottabb keresései közé tartozott. A „Miért…”, „Mi…” és „Hogyan…” típusú kérdések listái pedig idén is jól mutatják a magyarok határtalan kíváncsiságát: a hétköznapi jelenségektől a közéleti kérdéseken át egészen az életvezetési dilemmákig rendkívül sok minden foglalkoztatta a hazai felhasználókat 2025-ben.

A Google Kereső idei trendjei pontos képet adnak arról, mi érdekli leginkább a magyarokat: a könnyed szórakozástól az igazán komoly témákig minden megjelent - feltárva, min nevettünk, min gondolkodtunk el, és mi tartotta lázban a közönséget az év során. A listák a Year in Search oldalán érhetők el.      

A Google Kereső magyarországi listái 2025-ben: 

Toplista

  1. Kálloy Molnár Péter
  2. Fenerbahce - Galatasaray
  3. Charlie Kirk
  4. Dallos Szilvia
  5. Hunyadi (sorozat)
  6. Kathi Béla
  7. Ferenc pápa
  8. iPhone 17
  9. Diogo Jota
  10. Ed Gein

 

Filmek

  1. Futni mentem
  2. Egy Minecraft film
  3. Anora
  4. Hogyan tudnék élni nélküled
  5. Nosferatu
  6. Avicii - A nevem Tim
  7. Culpa nuestra - A mi hibánk
  8. Frankenstein
  9. Konklávé
  10. Superman

Sorozatok

  1. Hunyadi
  2. Squid Game - Nyerd meg az életed
  3. Ginny és Georgia
  4. Az aranyifjú
  5. Kamaszok
  6. Gengsztervilág
  7. Alien: Föld
  8. Heated Rivalry
  9. Stranger Things
  10. Egy csodálatos asszony

TV-műsorok

  1. Pokoli rokonok
  2. Házasság első látásra
  3. Exek csatája
  4. Farm VIP
  5. Megasztár
  6. Nyerő Páros
  7. X-Faktor
  8. Csillag születik
  9. A Nagy Duett
  10. Ázsia Expressz

Zene

  1. Pamkutya
  2. Sziget
  3. Majka
  4. Ajsa Luna
  5. EFOTT
  6. Imagine Dragons
  7. Tomorrowland
  8. Pitbull
  9. Kanye West
  10. Eurovíziós Dalfesztivál

 

Elhunytak

  1. Kálloy Molnár Péter
  2. Charlie Kirk
  3. Kathi Béla
  4. Ferenc pápa
  5. Diogo Jota
  6. Ozzy Osbourne
  7. Schmuck Andor
  8. Diane Keaton
  9. Koós Boglárka
  10. Bényi Ildikó

Sportesemények

  1. Fenerbahce – Galatasaray
  2. FIFA-klubvilágbajnokság
  3. Magyarország – Portugália
  4. Liverpool - Athletic Bilbao
  5. Liverpool – PSG
  6. Magyarország – Írország
  7. Tour de Hongrie
  8. Liverpool - Atletico Madrid
  9. Wimbledon
  10. Tour de France

Recept

  1. dubai csoki
  2. húsvéti kalács
  3. eperlekvár
  4. sonkatekercs
  5. sárgatúró
  6. patisszon
  7. karfiolleves
  8. cikória
  9. linzerkarika
  10. pavlova

 

Miért…

  1. sárga a teniszlabda?
  2. piros a Lánchíd?
  3. nem tudok belépni az Ügyfélkapu+-ba?
  4. erősödik a forint?
  5. ráz meg minden?
  6. harangoznak délben?
  7. fáj a fejem?
  8. felelős a bal agyfélteke?
  9. keserű az uborka?
  10. nevezik Sopront a hűség városának?

Mi…

  1. a szubrett?
  2. a FOMO?
  3. a bandikut?
  4. a Mikulás angol neve?
  5. a labubu?
  6. a büszt?
  7. a zaatar?
  8. Konstantinápoly mai neve?
  9. a kajüt?
  10. a libidó?

Hogyan…

  1. kell csókolózni?
  2. lehet módosítani a személyes adatokat az e-papír űrlapon?
  3. engedd el, ami nem fontos?
  4. kell kikapcsolni az energiatakarékos módot?
  5. lehet szavazni a választásokon?
  6. aludjunk el?
  7. lehet elmenni előnyugdíjba?
  8. gyógyulj ki a traumákból?
  9. írjuk a számokat?
  10. veszítsünk?

Hogyan készül a lista?

A "Year in Search" listái a Google Trends anonim, statisztikailag összesített adatai alapján készültek, melyekből a duplikációkat, spam-eket kiszűrtük. A 2025-ös keresések az év trendjeit követve készültek több kategóriában, figyelembe véve a „trending” kereséseket. A „trending” keresések eltérnek a legkeresettebb kifejezésektől, ezek az abszolút keresési volumeneket tükrözik, és nem változnak olyan gyakran. A trendek elemzésével reális képet kapunk a valós érdeklődési területekről.

A mesterséges intelligencia eddig főként digitális környezetben működött: chatfelületeken, hangasszisztensekben vagy ügyfélszolgálati rendszerekben. Az E.ON az INTREN digitális ügynökséggel közösen kiléptette az AI-t a virtuális térből a fizikai világba és megszületett Anna, az E.ON digitális márkanagykövete. A projekt egy teljesen új korszak kezdetét is jelenti: a „digital human” ugyanis képes személyesen megszólítani a közönséget, reagálni a kérdésekre, és valós idejű interakciót biztosítani. „Ez a megoldás nem csupán technológiai innováció, hanem kulturális áttörés is.  Bemutatja, miként válhat az AI egy márka arcává, és hogyan képes a fizikai térben is márkaélményt teremteni” – hívja fel a figyelmet Váczi Dániel, az INTREN cégcsoport AI szakértője.

A technikai kihívások – hogyan születik meg egy „digital human”

Egy digitális ember létrehozása összetett feladat, amelyben több technológiai terület találkozik.

  • Nagy nyelvi modellek (LLM-ek) integrálása: Anna mögött egy fejlett AI nyelvi modell áll, amely képes természetes nyelven kommunikálni, és a márka specifikus tudásával kiegészítve releváns válaszokat adni.
  • Vizualizáció és 3D megjelenítés: Anna nem csupán egy kétdimenziós avatár, hanem egy 3D-s hatást keltő megjelenés, amely valóságosabbá teszi az interakciót.
  • Lip sync technológia: a beszéd és a szájmozgás összehangolása kritikus, hiszen a legkisebb eltérés is rontja az élményt.
  • Latency optimalizálás: az AI válaszidejének minimalizálása kulcsfontosságú, hogy a beszélgetés természetesnek hasson.
  • Hardver integráció: kamera, mikrofon, depth-szenzor és GPU-alapú számítógép biztosította, hogy Anna képes legyen érzékelni a környezetét, fókuszálni a beszélőre, és valós idejű interakciót nyújtani.

„A legnagyobb kihívást a LipSync és a Latency optimalizálás jelentette. Az emberek azonnal észreveszik, ha a szájmozgás nincs szinkronban a hanggal, vagy ha az AI késlekedik a válaszban. Ezért millisekundumokban mértük a reakcióidőt, és folyamatosan finomhangoltuk a rendszert. Büszke vagyok rá, hogy olyan megoldást hoztunk létre, amely valóban természetes élményt nyújt, és közelebb hozza az AI-t az emberekhez” – hangsúlyozza Váczi Dániel.

Az AI kilépése a fizikai térbe – mérföldkő Magyarországon

Anna konferenciáról konferenciára fejlődve bizonyította: az AI nem csupán egy képernyőn megjelenő chatbot, hanem egy valódi, interaktív élményt nyújtó személyiség, amely képes kapcsolatot teremteni az emberekkel. Először egy nagyszabású belsős konferencián Anna egyszerűbb kérdésekre válaszolt, miközben a közönség megismerkedett a technológia alapjaival. Ezt követően a második rendezvényen Anna már képes volt szakmai kérdésekre is reagálni, és analitikát biztosítani a közönség aktivitásáról. Végül pedig már mozdulatokkal is megszólította a közönséget, intett, hívta az embereket, és fejlettebb szenzorokkal érzékelte a környezetét. Így vált tehát Anna már nem csupán egy AI-alapú válaszadóvá, hanem egy valódi márkanagykövetté, aki képes volt személyes kontaktust teremteni a közönséggel.

A jövő: minden márkának lesz AI digitális nagykövete

Az E.ON projektje nem csupán egy technológiai bemutató volt, hanem előrejelzés is a jövőre nézve. „A közeljövőben minden márkának lesz egy digitális személyisége, amely AI formában jelenik meg” – véli a szakértő. Kiemeli: az AI brand ambassador képes lesz a márka értékeit közvetíteni, és személyes kapcsolatot teremteni a fogyasztókkal. Emellett a digitális ember a fizikai térben – például üzletekben, bankfiókokban vagy bevásárlóközpontokban – képes lesz termékeket bemutatni, kérdésekre válaszolni, és vásárlásra ösztönözni. Mindezt úgy, hogy feltérképezi beszélgetőtársát (pl. nem, kor stb.) és specifikus kérdésekkel szinte azonnal „leveszi a lábáról”. A digitális nagykövet továbbá képes lesz egyszerű ügyintézési feladatokat ellátni, sorszámot adni, vagy akár QR-kódon keresztül átirányítani a beszélgetést egy valódi kollégához.

Anna nem csupán egy technológiai kísérlet volt, hanem egy Hungary First pillanat. „Magyarországon az elsők között mutattuk meg, hogy az AI képes kilépni a fizikai térbe, és valódi interakciót teremteni. Ez a  marketing szakma és az érdeklődők számára is jelzi, hogy a mesterséges intelligencia mára a mindennapi életünk részévé válik, izgalmas újdonság, hasznos eszköz és örülünk, hogy ebben az E.ON márka élen járhat.” – összegez Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Márka és Marketing vezetője.


Az INTREN-ről

Az INTREN a hazai piac meghatározó adatvezérelt, digitális ügynöksége, amely digitális marketing ökoszisztémák tervezésével, működtetésével, mérésével és optimalizálásával foglalkozik. Az INTREN csapata nagy hangsúlyt fektet az élményalapú (immersive) marketing megoldásokra, mint például a kiterjesztett és virtuális valóság (AR/VR), interaktív kampányok és intelligens beszélgetési (AI chatbot-alapú) rendszerek fejlesztése. Itthon a cégcsoport két márkával jelen a piacon, az INTREN mellett a JabJab csapata is őket erősíti. A cégcsoport az egyik hivatalos viszonteladója Magyarországon a Google nagyvállalati analitikai termékeinek, és számos más Google és Facebook minősítéssel is rendelkezik. Társadalmi felelősségvállalásuk keretében több szervezetet támogatnak, az elmúlt két évben pedig irodát nyitottak Dubaiban és Berlinben is.

A repülőtér környéki hotelek jó megközelíthetőségük és nyugodt környezetük miatt váltak népszerű találkozási ponttá karácsonykor és szilveszterkor. Tavaly decemberben Budapesten 73,1 százalékos szobafoglaltságot mértek, ami közel teltházas működést jelentett az ünnepek alatt. Idén is hasonló év végi keresletre számítanak, főként a családi látogatások, nemzetközi utazások és céges évzárók miatt.

A szállodák számára az ünnepi időszak tradicionálisan magas foglaltságot jelent, ám a terhelés jellege alapjaiban különbözik attól, ami egy átlagos évközbeni hétköznapot jellemez. Miközben az üzleti utazási szegmens jelenléte mérséklődik, a családos vendégek veszik át a terepet, akik gyakran nem városnézésre, hanem a rokoni találkozások köré építik a tartózkodásukat. A statisztikák szerint 2024 decemberében a magyarországi szállodák szobafoglaltsága 52,3 százalék volt, Budapesten pedig 73,1 százalékra emelkedett. A családdal utazók megjelenése azonban egészen más típusú figyelmet kíván. 

„Az ünnepi időszakban kicsit más jellegű leterheltség jelentkezik a szállodák világában, hiszen megjelennek azok a családi utazók, akik már nem a városlátogatásra, hanem inkább a szeretteikre koncentrálnak. Nekünk az a szerepünk, hogy olyan miliőt teremtsünk, ahol komfortosan érzik magukat, ahol egy észrevétlen szolgáltatást vesznek igénybe. Ebben a dekorációnak, a halk zenének, az illatoknak, az ételeknek és a szolgáltatás minőségének kiemelt szerepe van” - mondta Palotai Csaba, a TRIBE & ibis Styles Budapest Airport igazgatója.

A családok sokszor nemcsak egy-egy éjszakára érkeznek: nagyobb apartmanszobákat, összenyitható egységeket és olyan közös tereket keresnek, ahol akár több generáció is együtt töltheti az ünnepeket. A szállodákban ilyenkor megjelennek a mikulás- és karácsonyi események, a kisebb családi ünnepségek, illetve amikor valaki egy külföldi látogatás előtt vagy után választ reptérközeli szállást.

A decemberi forgalmat jelentősen erősítik a budapesti adventi vásárok, amelyek az európai rangsorokban évek óta kiemelt helyen szerepelnek. A nemzetközi ismertség és a biztonságosnak tartott városi környezet sok külföldi látogatót vonz, miközben a vidéki vendégek aránya is évről évre emelkedik. Sokan kifejezetten a vásárok miatt érkeznek, mások egy nagyvárosi kiruccanáshoz kapcsolják a karácsonyi programot. A vendégek szállásválasztása látványosan megoszlik. Egy jelentős részük a belvárosi nyüzsgést keresi, mert az ünnepi fények és programok közelében szeretnének lenni, míg mások a város peremét részesítik előnyben, hogy a pezsgést követően csendesebb környezetben pihenhessenek.

Szilveszterkor sokan a tűzijáték elől menekülnek

Az év utolsó napjának környéke különösen éles különbséget mutat a belvárosi és a külső kerületek szállodái között. A bulizni vágyók a központi hoteleket keresik, a családi pihenésre, meghittségre vágyók viszont tudatosan választják a külvárost és a reptér környékét. A kisállatok védelme szintén olyan szempont lett, amely sok vendég döntését meghatározza, hiszen a külvárosi és reptéri hotelek távolabb vannak a hangos tűzijátékoktól.

„A külvárosi szállodák azok számára vonzóak, akik meghitt, nyugodt pihenést szeretnének a családtagjaikkal eltölteni, vagy akár kisállataikkal, távol a tűzijátéktól vagy a hangoskodástól. A vendégek már nemcsak élményt, hanem biztonságos és nyugodt környezetet is keresnek, és ez az év végén különösen hangsúlyos” – mondja Palotai Csaba, aki hozzátette: repülőtéri szállodáikban a gépek zaját elkerülendő alapvetően erősen hangszigetelt minden szoba, így kényelmes és csendes pihenést tudnak nyújtani a szilveszteri tűzijáték ideje alatt is a vendégeiknek.

Nem mindegy, hova szervezik a céges összejöveteleket

A forgalmi mintázatokból egyértelműen látszik, hogy a repülőtér környéke a céges vendégkör számára is egyre keresettebb. A vállalati rendezvényeknél a rugalmasság és a gördülékeny lebonyolítás vált az egyik legfontosabb elvárássá. A cégek olyan helyszíneket keresnek, ahol a vendéglátás mellett az atmoszféra is megfelelő, és ahol akár utolsó pillanatos módosításokat is professzionálisan kezelnek.

„Céges összejövetelek megszervezésénél kiemelt szempont, hogy a szálloda a megrendelő minden igényét ki tudja elégíteni. A repülőtérhez közeli szállodák azért örvendenek egyre nagyobb népszerűségnek, mert ideális találkozási pontot jelentenek azoknak, akik különböző városrészekből vagy akár más országokból érkeznek a céges eseményre”- fogalmazott Palotai Csaba, a TRIBE & ibis Styles Budapest Airport igazgatója.

1. oldal / 120

Tipp

Időrendben

« December 2025 »
H K Sze Cs P Szo V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Tartalom galéria

Az AI használata tényleg bejön a kiskereskedelemben?

Az AI használata tényleg bejön a kiskereskedelemben?

More details
Digitális fordulópont előtt a magyar cégek

Digitális fordulópont előtt a magyar cégek

More details
A mesterséges intelligencia gondatlan céges használata üzleti titkokat is sérthet

A mesterséges intelligencia gondatlan céges használata üzleti titkokat is sérthet

More details
KKE-6: 2025 kiemelt eseményei és a 2026-os előrejelzések

KKE-6: 2025 kiemelt eseményei és a 2026-os előrejelzések

More details
Hol, mennyit drágultak az ingatlanok az idei két áremelkedési hullám során?

Hol, mennyit drágultak az ingatlanok az idei két áremelkedési hullám során?

More details
Túl van az életveszélyen az építőipar, de még nem épült fel teljesen

Túl van az életveszélyen az építőipar, de még nem épült fel teljesen

More details
Hétvégi tippek, kulturális programajánló

Hétvégi tippek, kulturális programajánló

More details
Építőipari Nívódíjjal ismerték el a WING fejlesztését, amely a FITOUT kivitelezésében valósult meg

Építőipari Nívódíjjal ismerték el a WING fejlesztését, amely a FITOUT kivitelezésében valósult meg

More details
Az év keresésekben: Google keresési trendek 2025

Az év keresésekben: Google keresési trendek 2025

More details
Open Gates Hungary Kft. - O|G|H - a hír szerzője