2024. május 18., szombat - Erik
A SAFE-re keresztelt szerződéstípus az Egyesült Államokban már évtizedek óta megkönnyíti a tőkebevonást frissen alakult, magas jövőbeni potenciállal rendelkező cégekbe. Mindeközben a magyar jogszabályok alatt ugyanezt csak macerásan és kerülőúton lehet jelenleg megvalósítani. Ezt a hiányt igyekszik pótolni azonban egy nemrégiben benyújtott törvénymódosítás-javaslat. Ezt ismerteti a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.
A WING fejlesztésében megvalósuló Liget Center felújítása újabb mérföldkő előtt áll: a meglévő irodaházak – a Liget Center Classic és a Liget Center Auditorium – mellé, a belső udvaron, egy áttetsző, teljes üveghomlokzattal rendelkező, megjelenésében könnyed új építésű épület érkezik. A Liget Center Vitrum további 2200 négyzetméter bérbevehető területet kínál számos zöld és smart megoldással a belvárosi irodát kereső bérlőknek.
A különböző hatóságok rendszeresen ellenőrizhetik a jövőben is nemcsak a multikat, de a mikro-, kis- és középvállalkozásokat egyaránt. Azért, hogy ne érje a cégvezetőket meglepetés, a szabályok betartása mellett, a felkészült hozzáállásra is érdemes kellő figyelmet szentelni. Ehhez pedig akár külsős segítséget is igénybe lehet már venni, például szituációs helyzetgyakorlatok formájában.
Rendkívül gyenge volt az ingatlanpiaci mozgás a téli hónapokban, gyakorlatilag a teljes dermedtség jellemezte. Az elmúlt két tavaszi hónap viszont már némi bizakodásra ad okot, de a szakértő szerint ez nem jelenti azt, hogy egyből emelkedésnek indulhatnak az árak, hiszen jelenleg is erősen túlárazottak az ingatlanok.
Pontosan egy évvel ezelőtt, tavaly májusban kezdődött a lejtmenet az ingatlanpiacon. Az adásvételek száma pedig azóta rég nem látott mélypontra süllyedt. Gadanecz Zoltán, a GDN Ingatlanhálózat alapító-tulajdonosa szerint a vevők arra várnak, hogy majd visszaesnek az árak. Mint mondta, reálértéken az árcsökkenés ugyan az ország egyes területein megtörtént, de a hitelkamatok normalizálódásával várhatóan feléled majd a kereslet, ami az árakat is növelheti.
A szellemi tulajdon védelme elengedhetetlen a vállalatok számára a versenyelőny megőrzéséhez és a növekedés ösztönzéséhez. 2001 óta április 26-a a szellemi tulajdon világnapja, melynek apropóján cégvezetőként érdemes elgondolkodni az innovatív ötletek és a kreatív eszközök megőrzésének fontosságán. Napjaink gyorsan fejlődő világgazdaságában az Egyesült Arab Emírségek ideális célponttá vált a szellemi tulajdon (pl. márkaregisztráció, know-how, franchise) bejegyzésére, szilárd jogi kereteket és hatékony regisztrációs folyamatokat biztosítva, amelyek számos iparági vállalkozás számára megfelelnek.
Ahhoz, hogy a hazánkban működő vállalatok, munkahelyek a lehető legbiztonságosabban, a legtisztább környezeteben és fenntartható módon működjenek, számos törvényi előírásnak kell megfelelniük. A legtöbb vállalkozás azonban nem rendelkezik a mérési, bevizsgálási, adatközlési kötelezettség teljesítéséhez saját eszközparkkal, így célszerűbb professzionális külső szakértőre bízni e munkát.
A fogyasztói jogvitákat elbíráló békéltető testületek, mint az alternatív vitarendezés lehetséges fórumai már közel negyed évszázada működnek hazánkban. A közeljövőben jelentős változások várhatóak a békéltetési eljárásra jogosultak személyében, az eljárás lefolytatásában és az esetleges kötelezettségek vonatkozásában is. Cikkünkben a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda munkatársaival, dr. Bognár Alexandrával és dr. Suller Noémivel röviden körbejárjuk, hogy kik és milyen esetekben fordulhatnak majd az újra gondolt békéltető testületekhez, továbbá azt, hogy milyen újfajta kötelezettségeket jelenthet a törvénycsomag a cégekre nézve.
Tavaly augusztusban adták át a BuBa, azaz a Budapest-Balaton kerékpáros útvonalat, amit a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség (MAKETUSZ) egy kerékpáros túrával, az I. BuBa Epic-kel ünnepelt meg. A szövetség idén is megszervezi az eseményt, ezúttal azonban több újítás is színesíti a kerékpáros teljesítménytúrát.
Feldolgozhatatlan mennyiségű műanyagot termel a világ, melynek nagy részéért az egyszer használatos csomagolóanyagok a felelősek. Ahhoz, hogy évtizedek múlva ne fulladjunk meg a műanyagszemétben, szemléletformálásra, minél nagyobb arányú újrahasznosításra és minőségi csomagolástechnikai alternatívákra van szükség. Magyar Kálmán, az AMCO Csomagolástechnikai és Konzultációs Kft. ügyvezetője elmondta, az olyan innovációk, mint a papír pántszalag vagy a papír térkitöltő nemcsak környezetbarát megoldások, de funkciójukat tekintve hozzák azt a szintet, mint műanyag társaik.
A HRshaker Magyarország első olyan ingyenes online platformja, ami összeköti a HR-eseket a beszállítókkal, ráadásul ajánlással. A honlap sokéves tapasztalat után jött létre és egyedülálló abban a tekintetben is, hogy célirányosan feltett kérdésekkel és videóinterjúkkal teszi átláthatóvá a beszállítók erősségeit vagy a róluk szerzett tapasztalatokat.
Két hónapos út után megérkezett a Brilliance Tisztítószer Gyártó Kft. első hajószállítmánya Vietnamba, az öko tisztítószereket gyártó magyar cég termékeit pedig már forgalomba is hozták a 100 milliós lakosságú országban. Nagy Antal, a vállalat ügyvezetője elmondta, Ázsiában nimbusza van a minőségi európai árucikkeknek, vietnami partnerük pedig az egész kontinensen viszonteladó szeretne lenni. Elmondta, a Brilliance a török és a nyugat-európai piac felé is nyitni szeretne.
Trendszerűen egyre többen szeretnék fűtésre is használni az eredetileg hűtési céllal vásárolt klímákat, csakhogy a 2000-es évek elején gyártott készülékek nem erre lettek optimalizálva, így a felhasználók energiahatékonyság szempontjából a berendezés cseréjével járnak a legjobban. Túrmezei Tamás mérnök/klíma- és légtechnikai rendszerszerelő felhívta rá a figyelmet, gyanakodjunk minden olyan hang hallatán, ami korábban nem fordult elő használat közben, mert ez is meghibásodást jelenthet, de ha évente már többször kell szerelőt hívni, ott már nagy a baj. Mint mondta, ha új klíma vásárlása mellett döntünk, minél magasabb COP értékű berendezést választunk, annál pénztárcabarátabb lesz az üzemeltetés.
A magyar marketingkommunikációs szakma legnagyobb ernyőszervezete, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) közleménye szerint a kodifikációs bizottsága és az Önszabályozó Reklám Testület 2021-2022-ben széleskörű szakmai egyeztetés keretében aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódex rendelkezéseit. Az új Magyar Reklámetikai Kódex szabályai átláthatóbb és strukturáltabb szerkezetbe kerültek, igazodva a mai gazdasági, kulturális és társadalmi környezethez, összhangban a nemzetközi önszabályozási sztenderdekkel. A főbb változásokat a KNP LAW jogásza, dr. Kerekes Eszter ismerteti.
Az idei év az egyre növekvő keresletről…
Több millió forint megtakarítást is jelenthet a…
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van…