2025. április 20., vasárnap - Konrád, Tivadar
A boltok polcain folyamatosan tapasztaljuk a termékek drágulását. Nagy nevű és múltú éttermek, cukrászdák zárnak be, mert az egyre emelkedő inflációval szemben nincs más megoldási lehetőségük. A mostani helyzet senkinek sem egyszerű, de egy jól működő marketing stratégiával nem csak, hogy talpon lehet maradni, de még növelni is lehet a cégek számára az árbevételt. De az igaz, hogy minden megváltozik, ebbe erősen beletartoznak a vásárlási szokások is.
A vásárlók igényeit szem előtt tartva új szolgáltatással állt elő Magyarország első számú online termelői piaca. A legalább 90 százalékban* magyar élelmiszereket forgalmazó Közért+ az új, modern és digitalizált törökbálinti logisztikai központjából Budapest teljes területére, valamint Pest megye 61 településére akár három órán belül vállalja a kiszállítást főállású futár kollégái segítségével. A cég a közelmúltban MagyarBrands díjat is nyert az Innovatív Márka kategóriában.
A lúgos ásványvíz olyan élettani hatásokkal bír, amelyet a megszokott, mentes ásványvizek nem tudnak felmutatni. A kiváló minőségű, ásványokban és nyomelemekben gazdag Pannónia Kincse már a NIVEX Ivóvíz Expóról is első díjjal távozott, ahol vízszomeliék választották kategóriáján belül a legjobbnak. A hazai márka pedig jó úton jár ahhoz, hogy a szélesebb közönség is megismerje.
A sikeres vállalatok egyre több figyelmet fordítanak a munkavállalók jólétére, mivel a gazdasági változások kihatnak a dolgozók munkahelyi és szociális körülményeire. A Daniella Villamosság a nehéz gazdasági helyzetben a magyar nagyvállalatok között szinte egyedülálló módon, anyagi hozzájárulással is segíti munkatársait. Az idén 30 éves nagyvállalat ott segít, ahol tud. A munkavállalói elégedettség elérése mellett a cég életében fontos szerepet játszik a jótékonykodás is. A legutóbbi - az UNICEF Magyarországgal közösen szervezett - adománygyűjtő akció során közel 3.5 millió forint támogatást sikerült összegyűjteni a rászoruló és szükségben szenvedő gyerekek számára.
A Colliers ma bejelentette, hogy Mazsaroff Katát nevezték ki a Colliers Magyarország új ügyvezető igazgatójának.
Nagy segítség a hatósági áras tűzifa, és mindenki igényelheti. Azonban az erdőgazdálkodással foglalkozó társaságokat terheli a társadalmi igények kiszolgálása, akik nem erre vannak felkészülve. De mik az igények, mi a szükséglet, és kik számára, vagy kiknek nem jelent alternatívát?
A jó, a rossz és a csúf: az infláció, az energiaválság és munkaerőhiány. Mindhárom groteszk helyzeteket teremthet az ingatlanpiacon. Legyen szó akár ingatlanbefektetésről, fejlesztésről vagy akár csak egy egyszerű albérleti jogviszonyról.
A digitális iroda felfelé ívelő szakaszát a Covid váltotta ki, ugyanis a hibrid munkavégzés digitalizáció nélkül már nem volt megvalósítható. De milyen eszközök szükségesek annak megvalósításához, hogy a munkafolyamatok ebben az új, megváltozott rendszerben is zavartalanul működjenek tovább? A kérdésre Herczog Gábor, a holland Legamaster vizuáltechnikai eszközök magyarországi forgalmazójának, a Stiefel Magyarország Kft.-nek az ügyvezető igazgatója adja meg a választ.
Általános nemzetközi trend, hogy a fogyasztók egyre inkább nyitottak arra, hogy pénzzel is támogassák a kedvenc tartalomkészítőiket. 2021-ben az ezzel kapcsolatos mikrotranzakciók összege átlépte 13,5 milliárd dollárt és az előrejelzések szerint ez az éves összeg hamarosan a duplájára nő. A válság miatti reklám és szponzorköltések kiesésével a médiumok, vloggerek és nonprofit szervezetek is nagyobb szerepet szánnak a közösségi támogatásnak. Nekik nyújt alternatívát a tranzakciós díj és akár áfa nélkül működő magyar Donably.
A Hungarian Startup Report legutóbbi jelentése szerint a startupok 72%-a tervez új piacok felé nyitni, legtöbben a közép-kelet-európai régiót szemelték ki. Ha valamire, a startup világra elmondható, hogy a kihívásokkal teli gazdasági időszakokban nem esnek zavarba, sőt gyakran pont ilyenkor vezetik be a piacra ötleteiket. A jelenlegi üzleti környezet tehát kimondottan kedvezőnek mondható új vállalkozások születéséhez. Így gondolta ezt a szerzi.hu csapata is, amikor 2022-ben a jogi szolgáltatások piacára beléptek – értesült az OGH Hírügynökség.
A gazdasági világválság a kereslet-kínálatra lehet a legnagyobb hatással: miközben a cégek kénytelenek emelni a termékek, szolgáltatások árát, az emelkedett kiadások mellett átalakulnak a vásárlók szokásai. Berta Gergő marketingszakértő arról beszélt, ilyenkor a szükségletekhez igazodva érdemes átalakítani a cégek portfólióját, a fejlesztés ugyanis a növekedés garanciája a nehéz időkben. Mint mondta, 1-2 év, mire a válság mindenkit utolérhet, és úgy lehet igazán nagy piaci előnyre szert tenni, amikor mások lejtmenetbe kapcsolnak.
A home office lehetősége a legmeghatározóbb szempont munkahelyváltás esetén az informatikai szektorban, derül ki az Országos IT Megmérettetés és az ITmap által készített online kutatásban. A hatszázötven informatikus bevonásával készült felmérés szerint a válaszadók kétharmada váltana azért munkahelyet, mert nem vagy nem megfelelő mértékben biztosítják az otthoni munkavégzést. Arra is fény derült, hogy a kitöltők közel 80 százalékának az energiaárak alakulása egyáltalán nem befolyásolja azt, hogy bejárnak-e majd az irodába.
Alaposan átrendezi az ingatlanpiacot a Velencei-tónál is az energiaárak változása, mely talán a legnagyobb hatású tényező most. Az ingatlanközvetítő szerint leginkább azt érezni, hogy az emberek kivárnak, illetve aki ingatlant keres, annak rendkívül fontos szemponttá vált a rezsiköltség kérdése.
A MOL, Kelet-Közép-Európa vezető energiavállalata, és az…
Jön a húsvéti sokadalom a budapesti Városligeti…
A Jalsovszky ismét megszámolta, hogy hány adónem…