2024. november 23., szombat - Kelemen
A Hungarian Startup Report legutóbbi jelentése szerint a startupok 72%-a tervez új piacok felé nyitni, legtöbben a közép-kelet-európai régiót szemelték ki. Ha valamire, a startup világra elmondható, hogy a kihívásokkal teli gazdasági időszakokban nem esnek zavarba, sőt gyakran pont ilyenkor vezetik be a piacra ötleteiket. A jelenlegi üzleti környezet tehát kimondottan kedvezőnek mondható új vállalkozások születéséhez. Így gondolta ezt a szerzi.hu csapata is, amikor 2022-ben a jogi szolgáltatások piacára beléptek – értesült az OGH Hírügynökség.
A gazdasági világválság a kereslet-kínálatra lehet a legnagyobb hatással: miközben a cégek kénytelenek emelni a termékek, szolgáltatások árát, az emelkedett kiadások mellett átalakulnak a vásárlók szokásai. Berta Gergő marketingszakértő arról beszélt, ilyenkor a szükségletekhez igazodva érdemes átalakítani a cégek portfólióját, a fejlesztés ugyanis a növekedés garanciája a nehéz időkben. Mint mondta, 1-2 év, mire a válság mindenkit utolérhet, és úgy lehet igazán nagy piaci előnyre szert tenni, amikor mások lejtmenetbe kapcsolnak.
A home office lehetősége a legmeghatározóbb szempont munkahelyváltás esetén az informatikai szektorban, derül ki az Országos IT Megmérettetés és az ITmap által készített online kutatásban. A hatszázötven informatikus bevonásával készült felmérés szerint a válaszadók kétharmada váltana azért munkahelyet, mert nem vagy nem megfelelő mértékben biztosítják az otthoni munkavégzést. Arra is fény derült, hogy a kitöltők közel 80 százalékának az energiaárak alakulása egyáltalán nem befolyásolja azt, hogy bejárnak-e majd az irodába.
Alaposan átrendezi az ingatlanpiacot a Velencei-tónál is az energiaárak változása, mely talán a legnagyobb hatású tényező most. Az ingatlanközvetítő szerint leginkább azt érezni, hogy az emberek kivárnak, illetve aki ingatlant keres, annak rendkívül fontos szemponttá vált a rezsiköltség kérdése.
Világszerte rendkívül dinamikusan nő a pénzvisszafizetési rendszerek népszerűsége, és bár hazánknak van némi lemaradása Nyugat-Európához képest, végre itthon is elérhetőek a cashback alapú szolgáltatások, és már nemcsak online, hanem a fizikai áruházban történő vásárlások esetén is. A felhasználók minden vásárlásuk után szemmel látható összeget, akár 40 százalékot kapnak vissza a kereskedőktől, akik a nyers és feldolgozott adatokkal nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.
Minden harmadik munkavállalónak több mint hat hónapra van szüksége, mire komfortosan tud mozogni az új pozíciójában, többek közt ez derült ki a BonsaiX magyar onboarding szokásokról készített online kutatásából. A megkérdezettek több mint fele érzi úgy, hogy egy tudásbázis segítené a mindennapi munkáját. A felmérés arra is rámutatott, 70 százalékban a feletteseken és munkatársakon múlik a beilleszkedés sikere.
Az átalányadózás, az átalakulás, végső esetben a végelszámolás is járható út lehetTöbb százezer kisadózó életét forgatta fel a kata szabályainak szeptember 1-jén életbe lépett módosítása. A hirtelen válaszút elé került vállalkozóknak nem sok idejük maradt kigondolni, hogyan tovább, pedig nagyon is lényeges megtalálni azt a működési formát, amely a legkedvezőbb alternatíva lehet a továbbiakban.
Az elmúlt két év zseniális pályamunkái után ismét meghirdették a HTE Fekete László-díjat. A hazai távközlési és informatikai szakma kiemelt tagja, Fekete László emlékére létrehozott díj az infokommunikációs innovátorok elismerésére hivatott. A zsűri 2022. október 1. éjfélig várja a jelentkezőket, akiktől mindössze egy maximum 6 oldalas, tevékenységüket bemutató pályázati anyagot kér. A jutalmazás impozáns: a szakmai elismerés mellé 1.000.000 Ft is jár az év innovátorának.
Már most el kell kezdeniük a cégeknek felkészülni a karbonadóra, ami 2027-től válik kötelezővé. A feladat sürgető, hiszen azok, akik elodázzák, akár a mai költségek többszörösével is számolhatnak. De melyek az első lépések, és hová fordulhatnak a vállalatok, ha már a folyamat elején elakadnak?
A magyar méz évtizedek óta egyet jelent földünk legjavával. Magyarország mára az Európai Unió harmadik legnagyobb méztermelő országa lett és a magyar méz hírneve idén nyáron tovább dicsőült.
Magyarország legnagyobb digitális marketingkommunikációs pályázatára 2022. október 15-ig lehet jelentkezni. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat idén 21. alkalommal hirdeti meg a digitális megmérettetést, amelyre a szakmai zsűri a legfrissebb idei honlapokat és a legjobb digitális megoldásokat várja.
Használjuk az őszi-téli időszakot legnagyobb felületű szervünk regenerálására. Bőrünk ápolására egész évben érdemes figyelmet fordítanunk, azonban a nyári hónapok után még inkább szüksége van a gondoskodásra. A sok és intenzív napfény hatására olyan kedvezőtlen folyamatok indulhatnak el, mint például a sötét foltok keletkezése vagy a ráncosodás, amelyeket érdemes még időben megállítanunk. Ma már számos olyan készítmény közül válogathatunk, amelyek ebben a segítségünkre lehetnek, azonban kiválasztásuk során ajánlatos néhány lényeges termékjellemzőt szem előtt tartanunk.
Ki ne kedvelné a kiváló prágai söröket épp úgy, mint a cseh konyha remekeit? A felújított, újragondolt Prága Kávéház azonban azokat is várja, akik elrugaszkodnának a cseh vonaltól. Így mindenki találhat a menüben kedvére valót, a saját érlelésű hermelintől a gombás melegszendvicsig. De mit keres a menün egy vízi hulla?
16. alkalommal várja az érdeklődőket az ország…